HD Journalens artikel fyldt med fejl og ukorrekt oplysninger

SKAD er overrasket over en artikel i HD Journalen, hvor den tidligere redaktør tilsværter SKAD og medlemmer, samt direkte har nedfældet urigtige påstande og oplysninger.

HD Journalen har i flere år løbende bragt veldokumenterede artikler fra SKAD, som både bekræfter at 3-års reglen var en aftale mellem SKAD og SKAT Motor, samt findes der mange konkrete afgørelser fra SKAT Motor, der bekræfter at 3-års reglen har eksisteret.

Det skal understreges at SKAD udelukkende arbejder med afgiftstab ved ombygning af fuld afgiftsbetalte køretøjer, ikke veterankøretøjer, som MHS arbejder med. Desuden er SKAD en del af arbejdsgruppen under MHS, hvilket redaktøren har undladt at anføre. Originalitetskravet omfatter veteranbiler.

Vi er i dialog med HDCDK formand, for at finde en løsning på denne udfordring, som for os er et angreb på en gammel og respekteret forening fra 1907. INTET vi har publiceret er ukorrekt, og vi har naturligvis den fulde dokumentation for alt udsendte til stede.

Gennem mange år har vores dygtige medlemsværksteder hjulpet specielt folk med Harley Davidson motorcykler, ved anvendelse af 3-års reglen, for at undgå afgiftstab. SKAT Motor i Taastrup har løbende godkendt disse ændringer uden at opkræve ny afgift. Det betyder faktuelt millioner af kroner vil har redet for HD ejere.

Den nye motorstyrelse har nu en anden opfattelse, og påstå at den aftale, der er indgået mellem SKAT Motor og SKAD, ikke eksisterer, på trods af at vi klart og tydeligt har dokumenteret dette. Man afviser også det brev fra en tidligere skatteminister som værende bevis på 3-års reglen, ved at påstå at brevet slet ikke var ment sådant.

Mht. Thy kontrollen gennemført af Motorstyrelsen, så har vi skriftligt vidneudsagn om det der er sket, og på trods af at den tidl. HD Journal redaktør sætter tvivl om rigtigheden, så har han aldrig efter kendt journalistisk skik, efterspurgt om der findes dokumentation.

Vi anser artiklen som et direkte personligt angreb mod vores arbejde og det vi står for. Det kan vi ikke acceptere og vil handle derefter.

Fakta er fortsat at SKAD er den eneste organisation, der målrettet arbejder med udfordringer ifm. ombygning af fuld afgiftede køretøjer og dette omfatter også motorcykler.